В периода 5-7 декември 2022 г. Институтът по публична администрация организира провеждането в гр. София, Астория гранд хотел, на тридневен обучителен модул от 3тото издание на международната програма за висши държавни служители по проект „Синергия“. Тя цели развитие на лидерските знания и умения на участниците и обмяна на опит между администрациите на различни държави относно „доброто управление“ в публичната администрация. Програмата е модулна като във всеки модул се разглеждат различни теми, свързани с актуални проблеми в публичното управление.
Събитието бе официално открито от г-н Павел Иванов, изпълнителен директор на ИПА. Основна тема в първия ден на обучителния модул бе „Целевото управление“, водена от немския професор Маркус Маедлер, директор на MBA програмите в Училището по финанси и мениджмънт във Франкфурт, преподавател в IESE Business School, с PhD от Колумбийския университет в САЩ. Ключов фокус на втория ден бе въпросът относно “Управлението на дигитализацията в публичната администрация”, анализиран от г-н Даниел Беймборн – професор по управление на информационните системи в Училището по финанси и мениджмънт във Франкфурт и в Университета в гр. Бамберг, Германия. Третият ден бе посветен на актуалната тема по “Кибер сигурност”, представена от българските специалисти г-н Ясен Танев и г-н Миглен Евлогиев - с богат опит и експертиза в областта. Те обърнаха специално внимание на проблемите относно начините за кибер атаки срещу институции и хора, как те да бъдат разпознати, какви са последиците от тях и какви мерки за защита могат да бъдат предприети. Обучителният модул бе изцяло с практическа насоченост и включваше интензивна работа по групи по различни практически казуси и задания, чийто резултати се представяха пред всички участници за обща дискусия.
В тридневното обучение участваха над 40 висши държавни служители от Полша, България, Латвия и Унгария. Форумът премина на високо професионално ниво, свидетелство за което е високата оценка за организацията и гостоприемството на българския екип, поставена от участниците.